سندروم تدریس تخصصی روانشناسی

برای آن که بتوانیم یک کارگاه آموزشی را با موفقیت طراحی و برگزار کنیم، افزون بر آگاهی از ویژگی های کارگاه؛ باید از اهداف آن هم مطلع باشیم. مهمترین هدفی که از برگزاری یک کارگاه آموزشی پیگیری می‌شود، ارتقای دانش و ایجاد مهارت در زمینه ای خاص در مدت زمان کوتاهی در میان شرکت کنندگان است. دومین هدف، آموزش مباحث علمی متنوع و مورد نیاز شرکت کنندگان به صورت فشرده است، هدفی که تحقق آن نیاز به دقت در تنظیم محتوای آموزشی دارد. سومین هدف، ارتقای آگاهی و توانایی شرکت کنندگان در راستای شناخت بیشتر از موضوع آموزش و توسعه رفتار آگاهانه تر آنان است. چهارمین هدف، توانمندسازی شرکت کنندگان در عرصه ی پیشگیری یا حل معضلات و مشکلاتی است که معمولاً در حوزه موضوع آموزش مطرح می‌شوند و بر طرف ساختن آن ها نیازمند آگاهی و تجربه کافی است. براستی چند درصد کارگاه های تخصصی که در فضای واقعی و مجازی تبلیغ می شود دارای این ویژگی ها است؟!
میگنا : پایگاه خبری روانشناسی و سلامت – آخرین عناوین اخبار روان شناسی و روانپزشکی